Noutati

Proiect Erasmus + "Healing Earth ART

HEART este un proiect concentrate pe cooperarea si schimbul de bune practice dintre scoli.

Unitatile scolare partenere in cadrul acestui proiect sunt:

  • Litija Elementary School – Slovenia – unitate scolara aplicanta proiect;
  • Escola Básica e Secundária Gonçalves Zarco – Portugalia;
  • Scoala Gimnaziala Speciala nr. 4 – Romania;
  • Primary school nr 1 in Bedzin – Polonia;
  • The Italian school “G. Pascoli” – Italia;
  • Ali Kütük Ortaokulu – Turcia;

Proiectul acopera o diversitate de subiecte care au legatura cu un trai de viata natural, o viata sanatoasa pentru a devein consumatori constienti, respectiv producatori.

Scopul proiectului este de a dezvolta o profunda intelegere a modului in care generatiile anterioare pot adopta un mod de viata natural in folosul noilor generatii. Procedand asa, obiectivul nostru este de a educa adolescentii cu privire la evitarea chimicalelor din alimente, o nutritie sanatoasa, produsa de ei insisi, devenind astfel consumatori constienti si responsabili si implicit increzatori in depasirea provocarilor vietii.

Telul nostru este, de asemenea, sa incurajam adolescentii sa-si schimbe obiceiurile nesanatoase de alimentatie si sa promovam alimentatia sanatoasa.

Toate scolile impart o viziune comuna de educatie a tineretului pentru a devein constienti asupra acestei probleme de importanta mondiala, de a castiga sensul responsabilitatii sociale, de inventa si produce lucruri noi, de a-si schimba comportamentul si de a impartasi informatiile pe care le primesc la scoalai parintilor, cat si comunitatii.

Obiectivele proiectului:

  • De a institui la copii obiceiuri alimentare sănătoase, care vor dura până la maturitate;
  • Să dezvolte abilitățile de a combina nutrienți prin efectuarea de gustări echilibrate și diverse;
  • Să dezvolte abilitățile de bază, cum ar fi alfabetizarea, matematica, știința și tehnologia, care faciliteaza;
  • Accesul la ocuparea forței de muncă și incluziunea social;
  • Sa stimuleze tinerii să redescopere vechea cunoaștere a vieții natural;
  • Să organizeze întâlniri, conferințe, ateliere de lucru și emisiuni pentru o viață sănătoasă și pentru alimente naturale;
  • Răspândirea activităților prin organizarea de vizite la nivel central, regional și local;
  • Să promoveze CLIL prin istoria, geografia, știința, arta și muzica țărilor;
  • Să dezvolte abilitățile studenților de a fi cercetători deschisi și participanți prin colaborare;
  • Stimularea și îmbunătățirea utilizării limbilor străine;
  • Promovarea dimensiunii europene în educație;
  • Să construiască și să dezvolte așa-numitele competențe din secolul 21;
  • Sprijinirea cadrelor didactice în introducerea de practici cooperative și inovatoare, digitale și non-digitale.

Metodele vor conduce la dezvoltarea obiectivelor proiectului :descoperirea invatarii, discutii in clasa,invatarea prin cooperare, invatarea de unul singur, investigatii pe site, studii de caz,jocuri de rol, invatarea computerizata.

Principalele instrumente de comunicare dintre parteneri vor fii discutiile pe Twinspace, e-mail-urile, conferintele video, blogul public, Skype si altele. Vom folosi, de asemenea si mail-ul clasic.

Pentru a atinge scopurile proiectului, vor fii programate diverse activitati. Inainte de schimbul pe termen scurt, elevii vor participa la sesiuni de discutii pe Twinspace apoi, dupa schimb, ei vor impartasi experientele pe Twinspace. De asemenea, inainte, in timpul si dupa schimburi, toti partenerii scolilor vor colabora pe platforma e Twinning.

In plus, elevii vor fii angajati si in alte activitati: crearea unui logo al proiectului, cercetari despre un mod de viata sanatos, participarea la workshop-uri, desfasurarea campaniei privind risipa de hrana, pregatirea de tutorial, video si prezentari, portofolii, completarea in jurnale, documentare, interviuri, organizarea unor targuri de caritate cu diferite ocazii, activitati sportive, competitii.

Rezultate planificate/asteptate:

  • Ziare, Food Hackers Handbook, Carte de retete, Documentare;
  • Calendarul proiectului, Logo-ul, chestionare si portofolii;
  • O colectie de povesti, video,cantece folk,fotografii,retete;
  • Tricourile proiectului, mestesugurile;
  • Brosurile proiectului, pagini web, expozitii,conferinte, schimbul de bune practici,dobandirea de experienta in timpul derularii proiectului si dialogul multicultural;
  • Expozitie de fotografie,blog-uri,jurnale online si prezentari,expozitie de postere,video si interviuri;

Înscrierea în clasa pregătitoare se realizează în conformitate cu prevederile Metodologiei privind înscrierea în învățământul primar:

Înscrierea în învățământul special

Art. 36. – (1) Copiii cu cerințe educaționale speciale pot fi înscriși în școlile de masă, în conformitate cu prevederile prezentei metodologii. (2) În situațiile în care orientarea școlară impune înscrierea în învățământul special, părinții se adresează școlii de circumscripție sau CJRAE/CMBRAE, de la care vor primi informațiile necesare pentru înscrierea în învățământul special.

Art. 37. – (1) Înscrierea copiilor cu cerințe educaționale speciale în învățământul special se face direct la școala specială, cu documentele prevăzute de prezenta metodologie, la care se adaugă documentul care atestă orientarea către școala specială.

09.09.2016

Festivitate de deschidere an scolar

Luni, 12 septembrie ora 9.00 va avea loc festivitatea de deschidere a noului an scolar in curtea Scolii Gimnaziale Speciale nr 4.

Va asteptam cu drag!

Contact

Adresa: Strada Cap. Grigore Marin 42 - 44
Telefon: 021.334.36.17
Fax: 021.334.36.17
Email: sc_speciala4@yahoo.com